Başkan Cemil Tugay sessizliğini bozdu: "İzmir’e bizi rezil ettiler, iyi ki istifa etmişim!"

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, Londra seyahati ve CHP İzmir’deki gerginliğe dair iddiaları yalanlayarak yarın döneceğini açı.

Siyaset Yayın: 24 Haziran 2026 - Çarşamba - Güncelleme: 24.06.2026 10:18:00
Editör -
Okuma Süresi: 5 dk.
Google News

Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’nın (EBRD) toplantısı için Londra’da bulunan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, CHP İzmir İl Başkanlığı’nda yaşanan baskın ve hakkında çıkan iddialarla ilgili sessizliğini bozdu. Tatil ve kaçış iddialarını sert bir dille yalanlayan Tugay, "Bir yere kaçtığım yok, İzmir’in projeleri için Londra’dayım. Yarın dönüyorum" dedi.

CHP İzmir İl Başkanlığı’na yapılan baskını uzaktan üzüntüyle takip ettiğini belirten Başkan Cemil Tugay, yaşananlara tepki gösterdi. Sürece dair çarpıcı ifadeler kullanan Tugay, seyahatiyle ilgili ortaya atılan "tatil" ve "4 bavulla gitti" iddialarına da tek tek yanıt verdi.

 

"İçim Acıyor, İyi Ki İstifa Etmişim"
CHP İzmir İl Başkanlığı’nda yaşanan gelişmeleri değerlendiren Başkan Tugay, duyduğu rahatsızlığı şu sözlerle dile getirdi: 
"İzmir'e de bizi rezil ettiler. Bu kadar hırs olur mu kardeşim? Hakikaten inanamıyorum bunların olduğuna. Ben böyle uzaktan takip ediyorum ama içim acıyor. Ben bu adamların böyle adamlar olduğunu biliyorum. Yapacaklarını da biliyorum. O yüzden ben istifa ettim ki bana bunları söyleyemesinler, yapamasınlar diye. İyi ki de etmişim! Şu an derdim; işleri aksatmadan İzmir'e hizmet için elimden gelen en iyisini yaparak devam etmek. Siyaseti de mutlaka doğru olan neyse ona göre yapacağız" şeklinde konuştu.

 

"Keyfi Değil, Buca Metrosu İçin Buradayım"
Londra seyahatinin amacının tamamen iş ve finansman görüşmeleri olduğunu belirten Cemil Tugay, eleştirilere anlam veremediğini söyledi. Toplantının çok önceden planlandığını ifade eden Başkan Tugay, seyahatin detaylarını şöyle aktardı: "
Bu banka (EBRD) bizim Buca Metrosu ve bazı projelerimize finansman sağlıyor. Beni özellikle konuşmacı olarak davet ettiler. İlişkilerimiz kötü olmasın diye kalktım geldim. Bankanın üst yönetimiyle İzmir'in projelerini konuştuk."

Toplantıda yalnız olmadığını belirten Tugay; Ahmet Aras, Vahap Seçer ve Fatma Şahin gibi büyükşehir belediye başkanlarının da aynı zirvede yer aldığını hatırlattı.

 

"4 Bavul Değil, Tek Bavul! Masraflar Benden"
Hakkında çıkan asılsız iddialara da değinen Tugay, kızının İngiltere'de okumadığını, geçmişte eğitimini tamamlayıp başka bir yere geçtiğini söyledi. "4 bavulla gitti" iddialarını yalanlayan Başkan, "Bir bavulla geldik, bir bavulla dönüyoruz. Eşim ve kızım da benimle geldi, onların tüm masraflarını kendim karşılıyorum" dedi.

 

1 Temmuz Davası İddialarına Yanıt: "Bir Suçum Yok, Korkum Asla Yok!"
Kamuoyunda 1 Temmuz'da görülecek dava nedeniyle "korkup kaçtığı" yönündeki dedikodulara çok sert çıkan Tugay, iddiaların tamamen hayal ürünü olduğunu belirtti: 
"Asla… Neden korkayım ki? Bir suçum yok ki korkum olsun. Vallahi yok billahi yok! Kimseye bir gram ne bir şeyi teslim ettim, ne bir para alışveriş ilişkim oldu. Benim bu taraklarda bezim yok, olamaz. İddia sahibinin mahkemedeki resmi beyanı zaten 'yan masada konuşulurken duydum' şeklinde. Bunun üzerine bana kim ne yapabilir? MASAK raporlarımız, telefon kayıtlarımız aylar önce çıkarıldı zaten. 1 Temmuz'da hiçbir şey olmaz."

 

Özgür Özel ile Pazartesi Günü Yüz Yüze Görüşme
CHP Genel Başkanı Özgür Özel ile olan iletişimi hakkında da bilgi veren Tugay, dün bir telefon görüşmesi gerçekleştirdiklerini ve Pazartesi günü yüz yüze bir araya geleceklerini açıkladı.

Siyaset ile belediye işlerini dengede tutmaya çalıştığını belirten Tugay, sözlerini şöyle tamamladı: "Ben partinin kötülüğünü ister miyim? Ama şunu unutmasın kimse, benim bir görevim var! 'Bu adam işi gücü bırakmış siyasetle ilgileniyor' demesinler diye mücadele ediyorum. Ben İzmir için buradayım. Yarın da dönüyorum. İzmir’e selamlar..."

Yorumlar (0)
Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.