Başkan Eşki:"Radikal tedbir almazsak köyler beton yığını olacak"

Bornova Meclisi'nde konuşan Ömer Eşki, kaçak yapı cezalarının caydırıcı kalması gerektiğini belirterek radikal önlem uyarısı yaptı.

Gündem Yayın: 03 Haziran 2026 - Çarşamba - Güncelleme: 03.06.2026 09:42:00
Editör -
Okuma Süresi: 4 dk.
Google News

Bornova Belediye Meclisi Haziran Ayı Olağan Toplantısı’nda kaçak yapılaşmaya karşı sert uyarılarda bulunan Başkan Ömer Eşki, "Radikal tedbirler almazsak 10 yıl sonra köylerden söz edemeyeceğiz" dedi. Toplantıda ayrıca deprem sonrası belirlenen 'K' alanları ve yeni beton santrali yatırımı gibi önemli maddeler karara bağlandı.

Bornova Belediye Meclisi’nin haziran ayı olağan toplantısı, Bornova Belediye Başkanı Ömer Eşki yönetiminde gerçekleştirildi. Kent gündemine dair kritik kararların alındığı oturumda; deprem planlamalarından yeni yatırımlara, çevre temizliğinden kaçak yapılaşmayla mücadeleye kadar birçok önemli konu masaya yatırıldı.

 

Deprem Sonrası 'K' Sınırlarına Yeni Düzenleme
Meclis toplantısında, 30 Ekim 2020 tarihinde yaşanan İzmir depreminin ardından yürürlüğe giren ve "Mevcut Plandaki Durumu Korunacak Alanlar" olarak tanımlanan 'K' alanlarına ilişkin plan değişikliği önerisi gündeme geldi. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin kararı doğrultusunda Bornova sınırlarındaki K alanlarının yeniden tanımlanmasını, uygulama esasları ile süre hükümlerinde değişiklik yapılmasını öngören düzenleme, incelenmek üzere ilgili komisyonlara havale edildi.

 

Bornova Belediyesi’nden Yeni Beton Santrali Yatırımı
Belediyenin üretim kapasitesini artırmayı hedefleyen yeni bir yatırım hamlesi de meclisten onay aldı. Mevcut beton santralinin kapasite ve kalite açısından yetersiz kaldığının belirtildiği komisyon raporları doğrultusunda, yeni bir beton santrali alınması yönündeki teklif oy çokluğuyla kabul edildi. Karar kapsamında, ekonomik ömrünü tamamlayan mevcut tesisin sökülerek talepte bulunan bir kamu kurumuna hibe edilmesi kararlaştırıldı.

 

"Cezanın Amacı Caydırıcı Olmasıdır"
Gündem dışı söz alan Cumhur İttifakı Meclis Üyesi Veysel Karani Batı’nın, orman köylerindeki yangın riskine ve kaçak yapılara kesilen cezaların yüksekliğine dikkat çekmesi üzerine Başkan Ömer Eşki’den sert ve net bir yanıt geldi.

Kaçak yapılaşmanın ulaştığı boyutlara dikkat çeken Başkan Eşki, şu ifadeleri kullandı: "Her ceza yüksek gelir. Ben daha ‘bu ceza uygundur’ diyen bir vatandaşa denk gelmedim. Sorun cezanın yüksekliği değil, kaçak yapının çok fazla olmasıdır. Radikal tedbirler almazsak 10 yıl sonra köylerden söz edemeyeceğiz, her yer beton yığınına dönüşecek. Cezaların makul değere inmesi kaçak yapıyı teşvik eder, motivasyonunu artırır. Bir yandan 'neden işlem yapılmıyor' denirken, diğer yandan kaçağı yapanın cezasını hafifletmeyi doğru bulmuyorum. Cezanın amacı caydırıcı olmasıdır."

 

Yangın Riskine Karşı Önlemler Devreye Girdi
Meclis üyesinin orman köylerindeki ot temizliğine yönelik sorusunu da yanıtlayan Eşki, kuraklık ve yoğun yağışlar nedeniyle Bornova genelinde ciddi bir ot birikimi yaşandığını kabul ederek, "Yangın tehlikesine karşı öncelikli olarak ormanlık alanlar ile mahallelerin temas noktalarını kestik. Ardından okul çevrelerini temizledik ve şimdi de mahalle içlerine girmeye başladık. Çalışmalarımız hız kesmeden sürüyor" dedi.

Yorumlar (0)
Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.