DEÜ Hastanesi’nde çifte kriz: Hem sistem çöktü hem iş bırakma eylemi yapıldı!

DEÜ Hastanesi'nde sistem arızası ve sendikanın iş bırakma eylemi nedeniyle poliklinik hizmetleri durdu, hastalar mağdur oldu.

Gündem Yayın: 22 Haziran 2026 - Pazartesi - Güncelleme: 22.06.2026 13:37:00
Editör -
Okuma Süresi: 3 dk.
Google News

Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ) Hastanesi’nde sabah saatlerinde hem bilgi işlem sistemlerinde yaşanan ciddi arıza hem de sağlık işçilerinin eş zamanlı iş bırakma eylemi, hastane genelinde sağlık hizmetlerini durma noktasına getirdi. Sabah randevusu olan yüzlerce hasta mağdur oldu.

 

"Siber Saldırı" İddiası Gündemde

Edinilen bilgilere göre, hastane içindeki pek çok birimde sistemlerin tamamen kilitlendiği veya aşırı derecede yavaşladığı öğrenildi. Hastane koridorlarında sistemin "hacklendiği" (siber saldırıya uğradığı) yönünde iddialar kulaktan kulağa yayılırken, hastane yönetiminden konuya ilişkin henüz resmi bir siber saldırı açıklaması yapılmadı. Sistemdeki kesinti nedeniyle muayene ve yatış işlemleri uzun süre yapılamadı.

 

Sistem Krizine Bir de Sendika Eylemi Eklendi
Teknik arıza nedeniyle hastanede yoğunluk ve gerginlik yaşanırken, hastanede örgütlü bulunan Türk-İş’e bağlı Türkiye Sağlık ve Sosyal Hizmet İşçileri Sendikası (Sağlık-İş) İzmir Şubesi de eş zamanlı olarak kısa süreli iş bırakma eylemi başlattı.

Poliklinikler önünde toplanan sağlık işçileri, hastane yönetiminin uygulamalarını protesto ederek kitlesel bir basın açıklaması gerçekleştirdi.

 

"Baskı ve Yıldırma Politikalarına Sessiz Kalmayacağız"
Sendika adına yapılan açıklamada, hastane yönetiminin çalışanlar üzerinde baskı kurduğu, haksız disiplin cezaları uyguladığı ve iş barışını bozduğu iddia edildi. "İnsan onuruna yakışır çalışma koşulları" talep eden sendika yönetiminin açıklamasında şu ifadelere yer verildi: 
"Hastane yönetiminin çalışanlar üzerinde uyguladığı baskılara, haksız cezalara ve emekçileri yıldırmaya yönelik uygulamalara karşı sessiz kalmıyoruz. Alın terimizin, emeğimizin ve onurumuzun yanında durmak için demokratik hakkımızı kullanıyor, sesimizi hep birlikte yükseltiyoruz. Bizler adalet, huzurlu çalışma ortamı ve insan onuruna yakışır çalışma koşulları istiyoruz. Taleplerimiz çok açık; baskının değil diyaloğun, cezalandırmanın değil hakkaniyetin hâkim olduğu bir çalışma düzeni talep ediyoruz. Haklıyız, güçlüyüz, kazanacağız!"

 

Hastalar Alternatif Çözüm Bekliyor
Hem sistemlerin çalışmaması hem de sağlık çalışanlarının eylemi nedeniyle poliklinik hizmetleri büyük ölçüde sekteye uğradı. Randevularına geldikleri halde muayene olamayan vatandaşlar duruma tepki gösterirken, hastane yönetiminin hem teknik arızayı gidermek hem de sendikanın taleplerine yanıt vermek adına nasıl bir adım atacağı merakla bekleniyor.

Yorumlar (0)
Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.