Konak’ta "çöp aracı bağışı" tartışması: Mecliste şartlı bağış gerginliği!
Folkart'ın çöp aracı bağışı Konak Meclisi'nde tartışıldı. Başkan Mutlu, ilkelerden taviz verilmeyeceğini ve kamu yararını vurguladı.

Konak Belediye Meclisi’nin Haziran ayı ilk oturumuna, Folkart tarafından çöp aracı alımı için yapılacak "şartlı nakdi bağış" damga vurdu. Bağışın arkasında bir imtiyaz beklentisi olup olmadığı tartışılırken, Başkan Nilüfer Çınarlı Mutlu "Belediyemiz hiçbir bağış karşılığında ilkelerinden taviz vermez" dedi.
Konak Belediye Meclisi’nin Haziran ayı birinci olağan oturumu, Belediye Başkanı Nilüfer Çınarlı Mutlu başkanlığında Selahattin Akçiçek Kültür Merkezi’nde gerçekleştirildi. Önergelerin komisyonlara havale edildiği toplantıda, en çok tartışılan gündem maddesi Folkart’ın belediyeye çöp aracı alınması şartıyla yapacağı nakdi bağış oldu.
Plan ve Bütçe ile Hukuk komisyonlarının raporları doğrultusunda meclise gelen madde, tartışmaların ardından oy birliğiyle kabul edildi ancak muhalefet ve yönetim arasında dikkat çeken diyaloglar yaşandı.
AK Parti: "Şartlı Bağışlar Soru İşareti Yaratıyor"
Bağışın kabul yöntemi ve finansman modeli üzerine söz alan AK Parti Meclis Üyesi İlhan Önen, temizlik işlerindeki araç ihtiyacı nedeniyle olumlu görüş bildirdiklerini ancak temkinli olunması gerektiğini belirtti. Önen, şu ifadeleri kullandı:
"Söz konusu bağışta çöp aracı ihtiyacımız bulunduğu için olumlu görüş bildirdik. Ancak bağışı yapan firmanın kimliği ve belediyemizle olan ticari ilişkileri dikkate alındığında, ileride herhangi bir beklenti oluşmaması adına hassasiyet taşıyoruz. Bu tür bağışların karşılıksız ve şartsız olması daha doğru bir yaklaşım olurdu."
CHP'li Küpeli: "Bu Bağış Neye Karşılık Yapıldı?"
Tartışmaya dahil olan CHP’li Meclis Üyesi Cemal Küpeli de bağışın şeffaflığı konusunda ayrıntılı bilgi talep ederek, "Bu bağış neye karşılık yapıldı? Yarın herhangi bir talepte bulunulacak mı? Tahminime göre yaklaşık 5 milyon liralık büyük bir meblağ söz konusu" diyerek soru işaretlerini dile getirdi.
Başkan Mutlu: "İlkelerimizden Taviz Vermeyiz, Temizlik Filomuz Güçleniyor"
Eleştirilere ve sorulara net bir dille yanıt veren Konak Belediye Başkanı Nilüfer Çınarlı Mutlu, şartlı bağışların mali disiplin açısından olumlu olduğunu, kaynakların başka alanlara kaydırılmasını engellediğini savundu. Başkan Mutlu, iddialara şu sözlerle yanıt verdi: "Belediyemiz hiçbir bağış karşılığında ilkelerinden ve prensiplerinden taviz vermez. Bu konuda son derece rahatız. Bu bağışları, kentte büyük yatırım yapan firmaların kentin giderlerine katkı sunması olarak değerlendiriyoruz. Göreve geldiğimizden bu yana 13 çöp aracı satın alındı. Bu bağışla birlikte iki adet kupa araç alınacak, iki araç daha yolda. Kendi imkanlarımızla 19 aracı yenilemiş olacağız. Tamir edilenlerle birlikte temizlik filosunda ilk kez 20 araç sayısını aşmanın mutluluğunu yaşıyoruz." dedi.
Konak'ta günde 600 ton çöp çıktığını belirten Mutlu, mevcut bütçeyle tüm konteyner ihtiyacını karşılamanın imkansız olduğunu söyleyerek, her binanın kendi çöp konteynerini temin etmesine yönelik bir yıl önce sundukları önerinin İmar Komisyonu'nda beklediğini ifade etti.
Mecliste "Komisyon" Çelişkisi ve "Art Niyet" Yanıtı
Başkan Mutlu'nun "İmar komisyonunda bekleyen bir karar var" sözleri üzerine söz alan Meclis Üyesi Ali Hakan Kerci, "Sayın başkanım, ben imar komisyonundayım ve komisyonda bekleyen herhangi bir önerge yok" diyerek bir çelişkiyi ortaya koydu.
Tartışmayı noktalayan Başkan Mutlu ise sert bir çıkış yaparak, "Art niyetli olanlar kamuya bağış yaptırmaz. Biz burada kamu yararına çalışan bir belediyeyiz" ifadelerini kullandı.



